Bij Drs. Samana Clinics streven we ernaar om u optimaal van dienst te zijn en u de best mogelijke zorg te bieden. Uw tevredenheid is voor ons van groot belang, en we zetten ons volledig in om aan uw verwachtingen te voldoen. Toch kan het gebeuren dat u niet tevreden bent over een behandeling of contact met een medewerker. In dat geval horen wij dit graag van u, zodat wij uw klacht serieus kunnen nemen en samen naar een oplossing kunnen zoeken. Vaak kan een gesprek al veel duidelijkheid bieden en ons helpen onze dienstverlening te verbeteren.
U kunt uw klacht mondeling melden bij Drs. Samana Clinics. Dit kan telefonisch of tijdens een consult of behandeling met uw arts. Op deze manier kunnen we snel met u overleggen en samen naar een oplossing zoeken.
Wilt u uw klacht liever schriftelijk melden? Dat kan op twee manieren:
Om uw klacht goed te kunnen behandelen, vermeldt u in uw bericht de volgende gegevens:
Na ontvangst van uw schriftelijke klacht nemen wij spoedig contact met u op en streven wij ernaar om binnen twee weken een oplossing te vinden.
Mocht u er met ons niet uitkomen, dan brengen wij u in contact met onze externe klachtenfunctionaris. Deze onafhankelijke functionaris zal uw klacht zorgvuldig behandelen. Drs. Samana Clinics is aangesloten bij de klachten- en geschillenregeling volgens de Wkkgz, ondergebracht bij de erkende en onafhankelijke organisatie DOKh.
U krijgt een gesprek met de klachtenfunctionaris, die u begeleidt bij het formuleren van uw klacht en bij het zoeken naar een oplossing. Indien nodig, kan een onpartijdige bemiddelaar worden ingezet. Als bemiddeling gewenst is, volgt binnen twee weken een eerste bemiddelingsgesprek.
De arts is verplicht om binnen zes weken na het indienen van de klacht schriftelijk te reageren met een oordeel en eventuele maatregelen. Deze termijn kan met maximaal vier weken worden verlengd, mits u tijdig wordt geïnformeerd. Indien beide partijen tevreden zijn met het oordeel, is de klacht afgehandeld. Zo niet, dan kunt u binnen zes maanden besluiten om het geschil in te dienen bij de geschilleninstantie.
De volledige klachtenregeling kunt u downloaden op dokh.nl. Indien bemiddeling niet tot een oplossing leidt, ondersteunt de klachtenfunctionaris u bij de volgende stappen. Drs. Samana Clinics is aangesloten bij de Geschilleninstantie DOKh.
Stichting DOKh Afdeling
Klachten en Geschillen
Robijnstraat 6
1812 RB Alkmaar
Tel: 072 520 83 25
Website: www.dokh.nl
Email: klachtenengeschillen@dokh.nl
Bij Drs. Samana Clinics streven we ernaar om u optimaal van dienst te zijn en u de best mogelijke zorg te bieden. Uw tevredenheid is voor ons van groot belang, en we zetten ons volledig in om aan uw verwachtingen te voldoen. Toch kan het gebeuren dat u niet tevreden bent over een behandeling of contact met een medewerker. In dat geval horen wij dit graag van u, zodat wij uw klacht serieus kunnen nemen en samen naar een oplossing kunnen zoeken. Vaak kan een gesprek al veel duidelijkheid bieden en ons helpen onze dienstverlening te verbeteren.
U kunt uw klacht mondeling melden bij Drs. Samana Clinics. Dit kan telefonisch of tijdens een consult of behandeling met uw arts. Op deze manier kunnen we snel met u overleggen en samen naar een oplossing zoeken.
Wilt u uw klacht liever schriftelijk melden? Dat kan op twee manieren:
Om uw klacht goed te kunnen behandelen, vermeldt u in uw bericht de volgende gegevens:
Na ontvangst van uw schriftelijke klacht nemen wij spoedig contact met u op en streven wij ernaar om binnen twee weken een oplossing te vinden.
Mocht u er met ons niet uitkomen, dan brengen wij u in contact met onze externe klachtenfunctionaris. Deze onafhankelijke functionaris zal uw klacht zorgvuldig behandelen. Drs. Samana Clinics is aangesloten bij de klachten- en geschillenregeling volgens de Wkkgz, ondergebracht bij de erkende en onafhankelijke organisatie DOKh.
U krijgt een gesprek met de klachtenfunctionaris, die u begeleidt bij het formuleren van uw klacht en bij het zoeken naar een oplossing. Indien nodig, kan een onpartijdige bemiddelaar worden ingezet. Als bemiddeling gewenst is, volgt binnen twee weken een eerste bemiddelingsgesprek.
De arts is verplicht om binnen zes weken na het indienen van de klacht schriftelijk te reageren met een oordeel en eventuele maatregelen. Deze termijn kan met maximaal vier weken worden verlengd, mits u tijdig wordt geïnformeerd. Indien beide partijen tevreden zijn met het oordeel, is de klacht afgehandeld. Zo niet, dan kunt u binnen zes maanden besluiten om het geschil in te dienen bij de geschilleninstantie.
De volledige klachtenregeling kunt u downloaden op dokh.nl. Indien bemiddeling niet tot een oplossing leidt, ondersteunt de klachtenfunctionaris u bij de volgende stappen. Drs. Samana Clinics is aangesloten bij de Geschilleninstantie DOKh.
Stichting DOKh Afdeling
Klachten en Geschillen
Robijnstraat 6
1812 RB Alkmaar
Tel: 072 520 83 25
Website: www.dokh.nl
Email: klachtenengeschillen@dokh.nl