Klachtenregeling bij Drs. Samana Clinics

Bij Drs. Samana Clinics streven we ernaar om u optimaal van dienst te zijn en u de best mogelijke zorg te bieden. Uw tevredenheid is voor ons van groot belang, en we zetten ons volledig in om aan uw verwachtingen te voldoen. Toch kan het gebeuren dat u niet tevreden bent over een behandeling of contact met een medewerker. In dat geval horen wij dit graag van u, zodat wij uw klacht serieus kunnen nemen en samen naar een oplossing kunnen zoeken. Vaak kan een gesprek al veel duidelijkheid bieden en ons helpen onze dienstverlening te verbeteren.

Mondelinge melding van klachten

U kunt uw klacht mondeling melden bij Drs. Samana Clinics. Dit kan telefonisch of tijdens een consult of behandeling met uw arts. Op deze manier kunnen we snel met u overleggen en samen naar een oplossing zoeken.

Schriftelijke melding van klachten

Wilt u uw klacht liever schriftelijk melden? Dat kan op twee manieren:

  1. Per e-mail: Stuur uw klacht naar info@drsamana.nl
  2. Per post: Drs. Samana Clinics, t.a.v. klachtenprocedure Weena-Zuid 152, 3012 NC Rotterdam

Om uw klacht goed te kunnen behandelen, vermeldt u in uw bericht de volgende gegevens:

  • Uw volledige naam en geboortedatum
  • Uw adres, postcode en telefoonnummer
  • Uw e-mailadres
  • De naam van de behandelaar/medewerker waar de klacht over gaat
  • De behandeling waar u niet tevreden over bent
  • De datum van de gebeurtenis
  • Een beschrijving van het voorval en uw klacht

Na ontvangst van uw schriftelijke klacht nemen wij spoedig contact met u op en streven wij ernaar om binnen twee weken een oplossing te vinden.

Externe klachtencommissie

Mocht u er met ons niet uitkomen, dan brengen wij u in contact met onze externe klachtenfunctionaris. Deze onafhankelijke functionaris zal uw klacht zorgvuldig behandelen. Drs. Samana Clinics is aangesloten bij de klachten- en geschillenregeling volgens de Wkkgz, ondergebracht bij de erkende en onafhankelijke organisatie DOKh.

U krijgt een gesprek met de klachtenfunctionaris, die u begeleidt bij het formuleren van uw klacht en bij het zoeken naar een oplossing. Indien nodig, kan een onpartijdige bemiddelaar worden ingezet. Als bemiddeling gewenst is, volgt binnen twee weken een eerste bemiddelingsgesprek.

De arts is verplicht om binnen zes weken na het indienen van de klacht schriftelijk te reageren met een oordeel en eventuele maatregelen. Deze termijn kan met maximaal vier weken worden verlengd, mits u tijdig wordt geïnformeerd. Indien beide partijen tevreden zijn met het oordeel, is de klacht afgehandeld. Zo niet, dan kunt u binnen zes maanden besluiten om het geschil in te dienen bij de geschilleninstantie.

Spelregels

  • De hulp van de klachtenfunctionaris, bemiddeling en klachtbehandeling zijn kosteloos voor u.
  • Bemiddeling slaagt alleen als beide partijen akkoord gaan.
  • Wederzijds respect en vertrouwen zijn essentieel tijdens de bemiddeling.
  • Privacy wordt zorgvuldig behandeld, en betrokkenen hebben een geheimhoudingsplicht.

De volledige klachtenregeling kunt u downloaden op dokh.nl. Indien bemiddeling niet tot een oplossing leidt, ondersteunt de klachtenfunctionaris u bij de volgende stappen. Drs. Samana Clinics is aangesloten bij de Geschilleninstantie DOKh.

Contactgegevens DOKh

Stichting DOKh Afdeling
Klachten en Geschillen
Robijnstraat 6
1812 RB Alkmaar
Tel: 072 520 83 25
Website: www.dokh.nl
Email: klachtenengeschillen@dokh.nl

Klachtenregeling

Bij Drs. Samana Clinics streven we ernaar om u optimaal van dienst te zijn en u de best mogelijke zorg te bieden. Uw tevredenheid is voor ons van groot belang, en we zetten ons volledig in om aan uw verwachtingen te voldoen. Toch kan het gebeuren dat u niet tevreden bent over een behandeling of contact met een medewerker. In dat geval horen wij dit graag van u, zodat wij uw klacht serieus kunnen nemen en samen naar een oplossing kunnen zoeken. Vaak kan een gesprek al veel duidelijkheid bieden en ons helpen onze dienstverlening te verbeteren.

Mondelinge melding van klachten

U kunt uw klacht mondeling melden bij Drs. Samana Clinics. Dit kan telefonisch of tijdens een consult of behandeling met uw arts. Op deze manier kunnen we snel met u overleggen en samen naar een oplossing zoeken.

Schriftelijke melding van klachten

Wilt u uw klacht liever schriftelijk melden? Dat kan op twee manieren:

  1. Per e-mail: Stuur uw klacht naar info@drsamana.nl
  2. Per post: Drs. Samana Clinics, t.a.v. klachtenprocedure Weena-Zuid 152, 3012 NC Rotterdam

Om uw klacht goed te kunnen behandelen, vermeldt u in uw bericht de volgende gegevens:

  • Uw volledige naam en geboortedatum
  • Uw adres, postcode en telefoonnummer
  • Uw e-mailadres
  • De naam van de behandelaar/medewerker waar de klacht over gaat
  • De behandeling waar u niet tevreden over bent
  • De datum van de gebeurtenis
  • Een beschrijving van het voorval en uw klacht

Na ontvangst van uw schriftelijke klacht nemen wij spoedig contact met u op en streven wij ernaar om binnen twee weken een oplossing te vinden.

Externe klachtencommissie

Mocht u er met ons niet uitkomen, dan brengen wij u in contact met onze externe klachtenfunctionaris. Deze onafhankelijke functionaris zal uw klacht zorgvuldig behandelen. Drs. Samana Clinics is aangesloten bij de klachten- en geschillenregeling volgens de Wkkgz, ondergebracht bij de erkende en onafhankelijke organisatie DOKh.

U krijgt een gesprek met de klachtenfunctionaris, die u begeleidt bij het formuleren van uw klacht en bij het zoeken naar een oplossing. Indien nodig, kan een onpartijdige bemiddelaar worden ingezet. Als bemiddeling gewenst is, volgt binnen twee weken een eerste bemiddelingsgesprek.

De arts is verplicht om binnen zes weken na het indienen van de klacht schriftelijk te reageren met een oordeel en eventuele maatregelen. Deze termijn kan met maximaal vier weken worden verlengd, mits u tijdig wordt geïnformeerd. Indien beide partijen tevreden zijn met het oordeel, is de klacht afgehandeld. Zo niet, dan kunt u binnen zes maanden besluiten om het geschil in te dienen bij de geschilleninstantie.

Spelregels

  • De hulp van de klachtenfunctionaris, bemiddeling en klachtbehandeling zijn kosteloos voor u.
  • Bemiddeling slaagt alleen als beide partijen akkoord gaan.
  • Wederzijds respect en vertrouwen zijn essentieel tijdens de bemiddeling.
  • Privacy wordt zorgvuldig behandeld, en betrokkenen hebben een geheimhoudingsplicht.

De volledige klachtenregeling kunt u downloaden op dokh.nl. Indien bemiddeling niet tot een oplossing leidt, ondersteunt de klachtenfunctionaris u bij de volgende stappen. Drs. Samana Clinics is aangesloten bij de Geschilleninstantie DOKh.

Contactgegevens DOKh

Stichting DOKh Afdeling
Klachten en Geschillen
Robijnstraat 6
1812 RB Alkmaar
Tel: 072 520 83 25
Website: www.dokh.nl
Email: klachtenengeschillen@dokh.nl